Pages

Ads- - -

Sunday, May 22, 2011

yang terbayar


Bila aku fikirkan, perancangan Tuhan sesuatu yang cantik dan adil kan....Bulan Mei, bulan yang menyaksi kejadian air mata terburai lagi....
Aku sarankan, sesiapa yang memakai kad kredit..jangan sedap2 swap..aku ada 4 kad kredit, tapi aku pakai dua..itupun.....hampir merana. bukan! aku bukan kaki shopping..entah, tiba2 aku alpa...begitu jadinya.
kemudian, pelbagai lagi cabaran datang satu demi satu...dulu kereta kena clamp, kemudian, motor pula...
tiba2 sebak...boleh terhambur air mata....padahal..aku wanita yang tersangat independent...
kemudian, di hujung derita, semua bagai dirancang tuhan dengan adilnya. Saat Manager memberitahu kontrak tidak disambung, saat itu juga aku mendapat berita bahagia. Kini, di Residence Hotel..berkursus selama sebulan dua minggu..dan terus di posting kemana2 daerah pedalaman. Aku memohon agar dihantar ke Sarawak. Aku belum lagi 30. masih boleh terbang lagi..I wanna Fly before I settle down....Abah mohon, aku bertugas di JOHOR,,..tapi aku mahu ke Sarawak juga jika diizinkan Tuhan...:) Sesuatu yang pahit dalam bulan Mei, kini berbayar...Alhamdulillah....

No comments:

Post a Comment