Pages

Ads- - -

Tuesday, November 2, 2010

Bulu mata jatuh, ade makna kah?- - - - - -

Salam semua..

hari ini 3 Nov 2010, pagi ceria yang amat banyak kerja dan boo-san rasanya..(hep!!dont let my mind psychos my emos) sedang aku melakukan kerja, berderaian bulu mata ku jatuh..omputih kata eyelashes. berguguran sebanyak 3 helai gitu...mungkin perkara ringan sahaja, tetapi entah mengapa hatiku ingin jua investigate perkara tersebut.. hehe, Setelah menjejaki maklumat2 tersebut, ternyata galmour juga topik tersebut didalam enti2 blogger. Berikut beberapa maklumat/fakta yang aku dapat dari internet untuk dikongsi bersama:
1. org rindu kt kita
2. memang dah ajal bulu mata tu, so dia pn gugur la. (rizen pling xboleh bellah!!hak2..;D)
3.kalo belah kiri, org xsuke
4. penyakit autoimmune (immune system menyerang sel2 badan). Dalam istilah mediknya dikenali sebagai Alopecia Areata - boleh akibatkan keguguran rambut kepala, bulu mata atau mana2 bahagian badan yang berambut. (yg ni aku paste jer, sbb malas)
5. Disebabkan tarikan graviti bumi (sbb tu ia jatuh, bkn terapung)
6.sbb madarosis (the way we lift our make up, rubbing, wiping and seangkatan dengannya)

6 point pn aku rse dah cukop kn? hehehe...de plak yg kate, bulu mateyg gugur td, letak atas rmbut, pastu rmbut cpt pnjang..mcm2 la....mne tah aku buang tadi;p

k sekian untuk entri kali ini..sambung wat kerja..yeay!!

No comments:

Post a Comment