Pages

Ads- - -

Saturday, July 31, 2010

NIEW CONFERENCE-swiss garden hotel

Salam semua
mesti korang curious kn ape mksud NIEW? it stand 4 New Isntitute Empowerment of Women. n aku pernah attend seminar ni pd 14-15 July 2010 yang lepas...Conferece of Work Life Balance..diskusi tentang isu2 wanita zaman sekarang ni, dengan cabaran kerjaya dan bagaimana untuk mengurus rumahtangga. Seminar ni harga RM1000/seat, n of kos sbb gomen, ade specialty la..free2 jer aku pg..sbb aku yg inchrge utk xtvt PKPA (Pekeliling Khidmat perkhidmatan Awam), apa2 semua mesti through aku dlu,,,hehe :) mengenangkan price/seat tu trsgtla mhl, aku cop dlu nma aku dlm list. n ade 2 org pengarah pegi ngan aku, trmasuk seorg pegawai sains (K.Asma)..
Conference tu membawa isu2 menghadapi cabaran global oleh wanita dan antara speaker yang mereka bawakan adalah Tracy Ann Curtis (Manager SISCO Asia), YK Tang (Mgr Tech Solutions Asia), Bevis England, dan beberapa lagi speaker yg hebat. keynote speech adalah Menteri Pembangunan Wanita dan Masyarakat Y.Bhg. Dato' Shahrizat..

Content:
 1) In organization, we must collaborate 2 get best ideas (kirenye cm group of expertise laa)
2) Home Office operation/Telecommuting/remote working..utilise la home anda...
3) Project Management- guna la WBS structure..
4) Issues of inequality

Kesimpulan: MMg betul sume speaker ddtgkn khas dgn pengalamn brkerja diseluruh wilayah Asia, tapi kalau kt Malaysia, our sector (Public n Pvte) xmenyediakan platform utk bkrja scra remote,if dat is d best way, y not?? isu gender n inequality, rsenye m'sia dah xstrict n rigid cm dlu...

No comments:

Post a Comment