Pages

Ads- - -

Tuesday, July 20, 2010

Passion

PENGACARAAN /KEWARTAWANAN/newscaster

Salam semua..
Rasanya dah lama aku xmenulis blog aku...bercakap mengenai kewartawanan @ broadcasting, aku rse aku dah menemui field yang betul2 aku minati..bermula dengan Program JPK, "Di sebalik Tirai Besi", ..dan rentetan peristiwa tersebut, aku semakin berani utk mara dan menjadi emcee..sangat menyukai bidang tersebut.. baru2 ini, aku berpeluang menjadi emcee dlm 1 majlis yang agak mega iaitu Hari Inovasi bersama Menteri..bergandingan dengan hazremi dlm slot APC..masa tu debaran sangat terasa sbb dapat liputan media..dan flash camera bertalu2 ke muka..cuba mengawal gugup, dan remy akhirnya tewas..dan aku bertindak sbg wirawati yang cube menenangkan rakan seperjuangan...hehe.. Akhirnya aku ditwrkn utk menjadi pengacara sambilan utk event company Mr. bani (Main Emcee pd hari inovasi tersebut) dan dia mahu mengetengahkan bakat aku ke BERNAMA... ish..cuak....bolehke?? tggu je bernama panggil...herm.. nk upload gambar, pendrive hilang plk...{HARI INOVASI} xde pic la..later on kalo jmpe la yer..

(aku n remy)(teraju MOSTI)
story 2: aku jadi emcee juga utk majlis Hari Setiausaha bersama Menteri di CyberjawaView lodge..masa tu, kelam kabut, skrip pn dpt last minute..ish..nsb bek aku blh hndle lg mlh trsebut..;p















story 3: Malam Ambang Merdeka UiTM
ni lame punya kisah r...hek2...bergandingan ngan fazly sbb dorg nk emcee duo...

Story 4: skang ni aku ngah giler...asik nk bermecee jer kt dlm keta/pi jln mne2/tp sbnrnye aku more to newscaster....minat sgt.....
Dla my besfren telah menjadi juri aku, dan beliau mengakui suara n tone aku ade values...(hihihi)
next time, kalo ade program 'Gadis Melayu ke, "Penyampai ikon ke, top HOST ke..Jom Heboh ke..msti cuba..Y not??..sapot yer sume....:)

No comments:

Post a Comment