Pages

Ads- - -

Tuesday, July 20, 2010

Tak berhenti mengejar pelangi- - -

Malam yang dinanti sudah tiba..Aku gagahkan jua untuk melangkah..masuk kedalm rumah dgn hati yg berkaca-kaca. hati ini berkeping2..cuak dan berdebar ku rasakan, getarnya melarut dlm hati yang sebak..(eeyh..jiwang;p)

Menanti waktu diskusi, agak lama juga mahu memulakan bual bicara, kerna emak sudah mengikat kemas kata hatinya.Baru sepatah ayatnya keluar, mengalir laju air mataku..turun nya deras, walaupun aku sdh menahan dgn kecekalan dalaman.(sebenarnya aku sgt sedih, kenapa harus melukakan hati dia, dan kenapa aku xboleh membahagiakan diri sendiri)Dia memberi kata putus, TIDAK, walaupun dia meninggal dunia.. Lama aku biarkan dia berhujah, waktu itu aku sgt tahu, sebab yang dilontarkan sgt tidak rasional atas persepsinya sbg ibu dan org tua..akhirnya, dengan juraian air mata, aku pn mula start membetta..smpi dia terdiam..bkn mahu melawan, tapi mahu membetulkan assumption dia yang tiada bukti kukuh utk menyambut tohmahan itu, TEWAS msg2 smpi abah pn terdiam..Mula cuba utk gagahkan diri dgn menampal kecewa dihati..aku msti berani

Isu yg aku kenal pasti dr diskusi itu "EDUCATION"..
xkan mustahil, dan aku akan pastikan dia mndpt pendidikan biarpun payah sedikit. 6 tahun, xkn aku sia2kn begitu..seandainya  itulah yang dia mahukan..KAMI akan cuba..nantikan dan doakn kami kwn2..

akhir diskusi, aku jd tabah semula.atas nasihat adik2ku yang teristimewa"ala kak ie...ko kn da biasa melalui benda2 mcmni, rilek r..tgk jela nnti" bila difikir2, btl juga...

Akhirnya, hati ku sudah bulat untuk memastikan mak abah akan menerima dia dgn mengubah status education dirinya...Aku mesti MARA.Bersiap sedialah Mohd Aidil Azuan!!

No comments:

Post a Comment