Pages

Ads- - -

Tuesday, August 17, 2010

i trust my people than others..?

jiwa ku patah..rasanya seakan berkeping2...melarut dlm perasaan, yg sukar dimengertikan, saat ini, ia bermelankolik..hati ku dan perasaan ku berbicara berdua..tidak menakul didalam mulut untuk dilontar keluar, kepadanya bicara, akan kutuju buat siapa? siapa yg mengertinya....melainkan aku sendiri..tiada kekuatan untuk,meneruskan pengabdian kepada amanah, amanah yang dipertanggungjawabkan demi rezeki berharga 2 ribu lebih...suasana kerja tidak mendorong aku, menjadi produktif dan berfikir dengan adanaya bantuan...bantuan sokongan dariapda majikan? daripada teman sekerja?..ah dia sedang hangat bercinta dan menjadi buah mulut org kerana ISO nya..superior aku pula? sentiasa menyalahkan aku..malahan jarang mendengar penjelasan dari ku..baginya, aku tidak ubah..seperti mula2 aku diterima..sebagai "low class management"..staff2ku pula, tiada penghormatan padaku. plaster minda mereka tidak berubah juga'aku tidak harus dihormati, kerana aku dlu bawahan spt mereka...aku pekerja  kontrak...walau gred aku tinggi, biarkan aku buat segala..dari kerja kerani smpila kepada apa2 shj..sedih dgn keadaan ini, apakah ia menjadi milik mutlakku selagi aku berada di kementerian ini......pelaung untukk ku tiada, harapan bagi ku, kelam dlm penglihatan..biarkan aku positifkan diri dan minda ini................

No comments:

Post a Comment