Pages

Ads- - -

Tuesday, November 9, 2010

Bukan sekelip mata hati berubah...

Aku bukan lah perempuan biasa yg tidak mampu mempertahan cinta. Aku perempuan luar biasa yang mampu menahan hati, menahan mata, menahan perasaan demi cinta..CINTA SUCI? katenye..sudah bertahun aku menahan, memendam..apa pula rasanya ya? rasanya xtertahan...kalaulah Najib (PM) dapat aku, mesti dia bangga giler ngan aku,.,sbb aku ni, susah nk mati pun aku tetap setia.sblm jadi PM mesti die ssh tahap dewa kn? hah..ha..ha..;p .nasihat seorg kwn kepada aku begitu menyentak. tapi aku mampu bezakan kata2 provokasi dengfan realiti yang aku hadapi..begini bait2 perbualan kami:

Kawan      : kalau cari lelaki, cari la yang berharta..harta 2  penting disamping tu, pakej2 lain pun         sebagai pendamping..
dgn harta, ko blh hidup sehingga hari tua n memastikan keadaan anak ko dan keturunan ko terjamin
Aku          : aku fhm, aku tau..tp kalau lelaki tu dapat seseorg wanita dgn keadaan dia berharta, xpernah ssh hidup bersamanya, possibilities untuk dia tinggalkan lelaki terbabit pabila tba2 badai yang xmampu tertahan datang? mesti percentage dia lagi memberat kesitu..xramai psgn yg dpt hidup bersama kita apabila kita ssh, apabila kita sakit..dan mcm2 lagi halangan tahap DEWA nanti...
kawan     : harta tu penting..sekurang2nya ko terjamin...
Aku         : pehal ko ni...

::: xtaulah samada aku atau kawan yg perlu memikirkan balik frasa-frasa pernyataan kami:::

Untuk makluman seantero dunia, mcm2 dh aku lalui, sehingga getir peringkat terakhir, sehingga rasa nk tinggalkan saja semua ini, dan xperlu fikir apa2 memori yang telah tercipta. Bukan sedikit yang mendekati aku, bkn tiada langsung, namun,
Aku masih gagah melawan. kencang mempertahan sedangkan dlm hati ku berkata --SAMPAI BILA--pedih lebih kurang rasanya...selalu tergigit jari dgn perasaan sendiri, melihat org berdamping dgn itu dan ini, sdg aku masih begitu lagi. memberi apa yg aku termampu. segalanya aku korbankan.
tenaga/sumber kewangan/kasih sayang/....hati aku bkn segagah cinta Laila dan Majnun, namun aku cuba juga sedaya upaya, agar tidak tercalar dengan apa2 yg telah aku korbankan. Kata ustaz yg beri talk semalam, perlu ada give n take didalam sesebuah perhubungan..
::sama-samalah kita fikirkan sejenak::

No comments:

Post a Comment