Pages

Ads- - -

Wednesday, November 10, 2010

tingkatkan diri, tambahkan prestasi

Salam semua,
hari ni aku nk berbicara tentang pendidikan sikit :) siapa sangka, aku yg plaing hancuss dalam keluarga mampu mengejar pendidikan sehingga ke tahap MASTER..rse mkin lme blja, mkin bodo...ishh..xtaw la knapa..
kalau nk ikutkan kt skolah dlu, aku x suke sgt bljo..aku suke ngulor,still..aku diantara pelajar dikelas awal, bkn kls hujung2..lagipun aku ni bnyk terlibat dengan aktvti KO-KO..smpi menjawat jawatan timbalan presiden PBSM kau...hehehe..mcm2 la jwtn aku sandang mse kt skola dlu (giler kose)..yg peliknye, aku ni nakal habeh, tp xpenah msuk blik displin pun..n after finished studies, cikgu2 dsplin yg suke ugut2 aku, n nyampah ngan aku, jd kwn baik aku...dorg kalo jmpe aku, msti ingat muke aku. n kt skola dlu aku de peminat aku sdri..sbb budak2 agas tu ckp aku ni brutal, sempoi n pandai (hehe..he..perasan) tp aku xpndai pun mse kt skola dlu. cme daya analitikal aku ni lebih. smpi kdg2 tu cikgu pn xreti nk jwp soklan tahpape aku ni. xmmpu mmbidas. sbb dlu mse skolah, aku ni bnyk bce general knwldge..pastu aku blja bhase cine sdri n bhase tamil kalau ade slot tu tiap hari rabu kalau xsilap kt THR (stesen radio yg dah xmenarik minat aku).aku dengar THR ni time mlm2 jer, kalo de citer2 hantu n slot blja bahasa...npe aku nk bebel panjang2 ni sdgkan motif aku 1 jer..
aku sbnrnye nk amik diploma PERUNDANGAN la....cmbest jer...cmbest jer!!!!!cmbest jer!!!!!geram betolla...xthn la nk amik,,tp msti ade pre-test utk bljo bidang 2..kne jawap peksa dlu ke cmne kn..(mintak2 jgnla ade soklan maths..) aku ni lemah gemalai la kalo de maths ni..aku btl2 kaku membisu dan xberdaya kalo de matematik dlm hidup aku..terus terang, yg simple2 jer pn aku xmampu nk selesaikan....snape tah aku xboleh nk menjiwai subjek matematik ni..dlm sejarah peradaban dunia hadijah pun, da greatest achievement in maths adalah B+..(tolol xtolol aku ni)..dan lain2 kebanyakan adalah c atau failed...sib baik spm aku lps, kalo x, msti xleh msuk U....
p/s: mereng2 smbil wat kje

No comments:

Post a Comment