Pages

Ads- - -

Friday, March 11, 2011

Aku bukan H***za!!


Ni bukan story merapik atau perasan. Sorry bhai..aku nak cite je, life aku penuh dengan melodi begini..
Korang suka ke kalau muka korang disamakan dengan individu glamour?Memang pun dlm dunia ada 7 orang muka serupa. Tapi, aku taula muka macam aku bersepah, so tak payah nak buat2 terkejut kalau jumpa aku..Maaf sangat2, aku memang tak layan AF.So, bila ramai orang cakap muka aku macam H***za, aku rasa cam tak  sedap hati.Aku memang tak kenal. Masuk orang ke 23 cakap, aku terus
Ouh!! Artis??AF..Aku tak penah tau wujudnya AF.Banyak benda aku nak cerita, tapi paling tersengat kat kotak memori aku ialah situasi2 ini:
Situasi 1: Aku ingat lagi masa dekat RNR Tapah. Masa tu bas berenti turunkan penumpang mana2 yang nak gi toilet ke, nak makan ke, nak beli kacang ke?Aku turun bas nak beli kacang rebus.Tiba-tiba kakak kat kedai itu semua muka terkejut.Pastu bisik2.Pelik siot! Aku termangu2 dekat situ.Lepas aku beli tu, aku cari barang lain kat kedai yang lain. Pastu aku singgah balik kat kedai yang banyak akak bisik2 tu nak beli keropok.

Akak RNR: Terkejut saya tau! Ingat H**iza  tadi
Aku: err? Sapa dia?Saya pun tak kenal
Akak RNR : Alah, artis AF lah..Awak ni adik dia ke?
Aku: Maaflah kak…saya bau bacang pun takde! (sambil dalam hati  terpk  sape)
Situasi 2:  Aku jumpa dengan bestfriend aku..(3tahun kenal kat internet je, jumpanya tak pernah)Lepas jumpa tu kitaorang YM
Mimiko: weih, muka kau sama la dengan H**za.
Aku: sapa beb? Siyes aku tak kenal..
Mimiko: kau pergi tengok TV9 sekarang!
(Aku lari2, terus bukak TV9, masa tu NasiLemak Kopi-O kot..Ada Aziz Desa)
Aku: tak la weh…
Mimiko: Gelak pun sama..Sama la beb..
Aku: Terus malas nak layan…giler!!
Situasi 3: Aku kerja kat sebuah badan kerajaan ni..Dekat2  jer ngan Muzium Negara.Ramaila adik2 yang baru kerja satu batch dengan aku dekat situ.

Budak Batch: Akak, sama la muka akak ni! Macam H**za.
Aku: Korangni..,memandai jer..(Dalam hati rasa cam diaorang ni nak membodek aku je)
Budak Batch: Sama kak!! Betul ni…Peh, kalo akak pakai baju macam dalam cerita syurga Cinta tu kan…
Aku: Ok2 lah. Akak balik dulu..( Lagi lama aku kat situ, lagi banyak Nonsense yang keluar)
Situasi 4: Masa melawat perkampungan Orang Asli PosTuel-Kelantan. Ramailah dari Kementerian2 lain. Salah sorangnya Dira, dari KPKK.Baru kenal dan terus mesra.
Dira: beb! Mukako cam H**za la beb!
Aku: beb..tolong r..tak sama la!!
Dira: Serius beb..Cuba ko pandang aku n senyum. Pastu ko toleh tepi..senyum
Aku: (buat macam dia cakap)
Dira: Sama beb!! Depan ke, tepi ke…sama beb!
Aku: terus tukar topik lain…Malas aku nak layan!
Yer, memang..memang aku tak caya..Maybe  iras tu adalahkot. Nak cakap aku fotostat muka dia, sangat tak best! Sebab aku lahir dulu dari dia. Kalau cakap muka dia cam aku boleh r terima..Ini muka aku cam dia??Wadda…..)(**^#$#^*!@#@#
Lagipun, banyak bezalah..Aku memang betul tak faham…Dia putih bhai..Aku ni kulit bertukar. Ada masa aku Nampak putih, de masa aku Nampak kuning langsat..Furthermore, aku tak pakai contact lense. Aku takut!! Eye-more pun aku takut…
Banyak lagi beza…

Banyak lagi kejadian2 yang malas aku nakc eritakan.Aku rasa, diaorang ni mata tak betul. Siap post dalam FB lagi (dulu aku adala FB, skang dah tak da)..siap panggil aku Hadijah H**za..
Dalam pada tu ada jugak yang pandai menilai.Ada satu kejadian kat surau Shah Alam…Budak2 datang mengaji.Aku singgah jap nak solat Asar. Budak perempuan, badan besar, tapi baru darjah 6.
Budak pompuan: Akak…erm muka akak ni kan…
Aku: (Dalam hati dah agak dh…)
Budak pompuan: ramaikan orang muka macam ni sekarang..
Aku: (peh..sentap bhai!!!! )
Budak pompuant u, memang matang gila. Cara dia cakap pun macam orang besar..Aku Nampak dia mengawal tone percakapan…peh!budak itu..sentap2 tapi benar!
Tapi ramai pulak orang suka ya, kalau muka disamakan macam artis?Ish2….Aku bersyukur aje.Sbb Aku Hadijah bukan  H***za. Dan dari gambar ni, korang boleh nilaikan sendiri.. Ha3…
 (p.s: sorry la, aku tak reti nak wat muke bajet comel..sbb aku dilahirkan utk figure yg garang!!:F )

::::So korang yang perasan artis tu, citerla korang artis jelmaan spe?  heh3:::

No comments:

Post a Comment