Pages

Ads- - -

Wednesday, March 2, 2011

Marahkah aku?

ya..aku memang marah...aku ada BF? Balak?Pakwe sorang je. yang aku dah kenal lama...masuk 8 tahun bai...Kalau ikutkan perkiraan, kalaulah dalam 8 tahun tu aku dah kawin dengan dia, for sure anak aku ada 4 atau 5 sekarang..Betul kata orang, lama2 kawan pun, boleh jadi jemu, jadi haru. Aku tak tahu apa yang edel rasa pada aku sekarang. Perempuan yang kuat mengongkong kah? (aku marah! ya..aku marah kalau dia layan pompuan lain dengan bahasa dia yang manis...kalau aku buat benda sama?? mesti dia pun akan rasa kan???). ayat manis selalu macam ini:

Edel: hye
Pompuan chatting: hye...
Edel: awak sihat ke? dah makan? 
Pompuan chatting: erm....blom agie
Edel: alolo..lo..cian

**nampak bukan? AWAK? CIAN?? oh..sepanjang hayat aku, aku tak penah bahasakan diri aku ngan mana2 jantan awak2 atau saya2...Dia memang bermulut manis....

Pompuan yang menentukan masa depannya kah? Ya..aku memang tegas dan tidak ada tolak ansur dalam hal sedemikian..Tahniaah hadijah, kalau kau tak suruh dia sambung Lanskap level II dulu, tak adalah dia sijil SKM tahapII. Kalau kau tak paksa dia belajar kat Giat MARA dulu, dia takkan boleh bukak bisness bengkel macam sekarang..Kalau dia bukan orang yang istimewa dlm hidup aku, dah lama aku cakap "pegi mamposs lah kau sekarang!""

Pompuan yang suka lelaki tunduk padanya kah? Nasib lah kau,,siapa suruh aku belajar lagi pandai dari kau...?? sebab apa aku suruh kau belajar lagi???Aku nak tunduk dibawah nasihat kau, dari seorang intelek..ya..itu kau akan jadi sedikit masa lagi..

Pompuan yang suka bercakapkah, dan mahu kau tadah telinga dengar bebelan dia??Haah, aku begitu orangnya..Aku banyak idea, banyak benda yang aku nak bagitahu. Aku tak mahu jantan lain dengar idea aku...Kenapa kau tak boleh nak dengar idea aku? dengar cerita aku hari2. Kau nak aku kongsi dengan jantan lainkah cerita aku ni??

Pompuan yang tak ingat hari2 istimewa dalam hidup kau kah?? Ada satu masa aku rasa down gila..Birthday aku dua kali dia lupa..Hadiah? langsung tak bagi? sampai skrg hati aku luka..kenapa besdeii dia aku yang beriya2 mcm orang gila..Aku buat kad, selekeh  tapi boleh buat org yg mmbacanya gembira...Banyak kerja kat ofis berlambak, aku curi masa gunting2, buat kartun, buat kad...Tapi masa hari lahir aku? ... 24, 25? itupun sibuk nak cerita macammana dia buat suprise masa hari lahir aku yang ke 23 tahun dulu....huh!!! Aku [pernah nasihatkan diri aku, kau buat2 lupa ajalah hari lahir dia..Tapi sorry 2 say man...aku bkn awek jenis tak bertanggungjawab, pelupa dan tak hargai orang..
 Dah..aku dah penat!

No comments:

Post a Comment