Pages

Ads- - -

Thursday, March 3, 2011

Orang besar, otak budak??!



Aku cukup hangin kalau orang dewasa tapi otak budak?? Perangai budak tak apa, tapi otak budak tak baligh lagi. VAVI!!
Okeh, perkara VAVI macam ini:
1-      Ko display gambar seorang makcik atau nenek tua tunjuk FUCK! Hei si bodoh!! Orang tua takkan buat gitu kalau dia tahu itu adalah simbol lucah yang dicipta oleh omputih dan dipakai satu dunia. Come on, mak aku yang lahir tahun 1944 pun cakap itu jari tengah, jari hantu, tak ada maksud pun.. macam syial lah kan perangai kalau ko suruh orang tua buat tangan macam itu, lepas tu ko display kat Facebook dan semua orang kutuk cakap makcik@ nenek tu KUAT BUAT? Ini memang betul perangai budak tak matang. Ko bajet cool larh? Itu namanya bodoh! Tahu, moron tak???

2-      Ko menjiwang karat , pastu post macam2..’ayang, indu la…mucuk indu..” adoiyaii..budak betullah, padahal umo kau tu baru nak masuk 18..?? ko ingat lepas SPM kau ada lessen nak bermanja2 dengan tunjuk2 kat orang lain..Bulu pun baru nak tumbuh, dah gatal *anu* ?? Tahu gatal *anu*?? Ke ko nak kawen sangat??? Eyh, senior2 aku, masuk zaman aku sekali lar, malu tahu kalau kecik2 dah jiwang macam itu…Kalau aku bekas cikgu kau orang, aku sepak mulot sekor2!
3-      Aku ni niat nak tolong kedai melayu. Selalu aku laung2 kan..”Melayu bagus, tolong melayu, kalau tak tolong siapa nak tolong??”…tapi orang melayu??? Meniaga macam jadah. AKu masuk kedai kau, barang bau taik kuceng! Kau takkan tak bau?? Ke idung ko dah immune bau2 tu?? Teruk betul perangai…dengan semua dusty…appearance teruk! Camni ke nak melayu tolong melayu??

4-      Kau tutup2 idung waktu orang angkut sampah tengah kutip sampah. Eyh syial, kau tak tahu adab ke? Pkerjaan marba pada mata kau, yang tak ramai orang nak buat, padahal jasa dia amat besar, itulah pekerjaan mulia. Gaji diaorang dahlah rendah, pegi angkut pulak sampah2 yang kau buat. Tisu? Pad? Makanan basi? Makanan busuk? Taik anak kau yang melekat kat pampers?? Kau tak fikir ke?? Kau ingat si pengangkut sampah tak ada hati ke? Terluka tahu kalau kau tutup2 idung, buat mimik muka tak senang??? Bodoh ya tak reti nak berterima kasih???


5-      Kau senag lenang buang sampah melalui tingkap kenderaan kau?? Orang MALAYSIA ni, kebanyakannya memang tak ada sivik!! Bodoh!! Kau tak segan buang sampah terus keluar dari tingkap keta? Bagi kau , alah tak pe, asal keta aku bersih.. hei, cacat bumi MALAYSIA ni kalau ada 10 orang bangang cam kau? Kat rumah parents kau tak ajar ke pasal kebersihan? Tidy bahasa omputihnya??? Sedih syial aku tengok perangai sorang2. Masa kau buang tu, kau tak pk, anak kau tengok…dan anak kau lah pewaris perangai kau kelak…aku punya sampah, besar ke, kecik ke,,,selagi aku tak jumpa tong sampah, selagi tu jugak aku simpan dalam beg. Sampai rumah baru buang..BODOH punya orang! Sikit pun tak ada kesedaran..dah ramai aku tengok orang tak ada sivik cam itu. Tua? Boleh la maafkan pasal dulu tak de pun soal awareness ni..orang tua pun akur kalau diajar..Yang suka buang2 ni Y generations masuk X generations sekali pun ada..bengap!!!

6-      Aku penah duduk dalam bas, dan orang tua itu yang bongkok, bawak barang, picit loceng, loceng tak bunyi. Orang lain dalam bas boleh pandang je?? Tak buat pape??? Kau gila ke???aku punya lah berlari pergi depan picitkan loceng kat tengah sebab dekat line aku tak ada loceng… Aku tak faham la orang2 ni…kau tak boleh PK ke, nenek ko? Atuk ko?? Kalau kena benda yang sama? Susah2 amik example mak bapak kau bila dah tua!

7-      Polis bantuan tak senyum? Budaya senyum la senang cerita. Aku ambil contoh polis bantuan..Hellooooo..kau tu polis bantuan je tahu?? Tak payah nak buat muka serius sangat dengan orang awam. Aku pun pangkat Sarjan dulu  masa badan beruniform, siap calit III, xdelah kekwat cam kau! Bodoh punya orang. Kalau kau jantan, sesen pun aku tak harap kau senyum, ni kau pompuan..muka macam C..terus aku rasa kau tak lawa…Kalau tak lawa, hati baik, budi baik, orang kenang. Muka tak lawa, perangai tak lawa—Clasified HODOH dan BODOH!!!
Dah la! Penat nak komplen dengan sebilangan rakyat MALAYSIA ni..
Enhanced by Zemanta

No comments:

Post a Comment